maandag 2 juni 2014

Instagram diary #5

Jeetje, inmiddels is het alweer bijna juni en ik heb sinds begin mei geen bericht meer gepost. Ik moet toegeven dat ik het idee heb dat ik sinds het nieuwe huis veel minder tijd heb voor dit soort dingen (internetten). Natuurlijk bedoel ik dat niet als geklaag want het nieuwe huis is super. Afgelopen weekend was Wes hier en zijn we op een cruise naar Tallinn, St Petersburg en Helsinki geweest. Dat was echt fantastisch en ik zou daar nu graag over schrijven maar eerst moet ik dan echt een kleine selectie maken van de foto's en dat lukt me nu nog niet. Ik heb zelf in totaal +/- 450 foto's en filmpjes en Wes heeft er ook nog eens 250-300, dus dat kan nog even duren haha. Heb namelijk zelf de eerste paar per ongeluk RAW geschoten. Dus die zou ik sowieso moeten omzetten in jpg's. Daarom vertel ik nu eerst maar van 6 mei tot 23 mei want in die tijd is er ook al veel leuks gebeurd!
federico en giulio in het nordiska museet, gratis op een woensdagavond

helaas vond ik de rest van het museum een beetje tegenvallen maar van de expo over strepen heb ik de (zweedstalige) catalogus gekocht. die was namelijk heel erg tof!

het was een week lang heel mistig, stockholm zat gewoon letterlijk in een wolk

vrijdag 9 mei zijn we naar marie laveau gegaan met een heleboel mensen, hier heb ik geen foto's van. ik vond de muziek zelf erg tegenvallen en mijn broek zat te strak dus heb niet veel gedanst. op de zaterdag kreeg ik echter een herkansing in fargfabriken (verffabriek), een soort kunsthal waar soms feestjes zijn. er waren 2 ruimtes, 1 met lxury waarvan ik 1 liedje heel chill vind maar de set vond tegenvallen, en de kleine ruimte met de bar. daar werd hiphop gedraaid dus eef en ik waren helemaal tevreden. hier een heel tof filmpje van eef en simon dansend in de lege ruimte met lxury.

op stage ben ik veel bezig geweest met fotograferen, naast model ook voor het eerst productfotografie gedaan. was wel interessant en leerzaam.

maandag de 12e was Teo jarig en daarom hadden we de woonkamer versierd, en 's avonds kwamen er wat mensen langs voor een birthday dinner. dit was een poging tot het laatste avondmaal foto.

de week erna was het weer supergoed en ik kon voor het eerst deze broek aan! was eigenlijk al te heet

Die zaterdag hielden we voor Teo's verjaardag een barbecue. Het weer was geweldig, ik ben verbrand in een paar uurtjes (en dat in Zweden) en heb zelfs gezwommen (10 seconden) in het ijskoude meer wat we vanuit ons huis zien. Dit was echt een van de beste dagen hier tot nu toe, het was supergezellig en leuk!

de zwemmers! hugo, vincent, matt, giulio, matteo, pierre, ?, fede, ik en matthieu

Met victor en eef! <3

na de barbecue wilden we naar tradgarden. helaas hadden veel andere mensen een ander plan dus uiteindelijk was ik alleen met adele en eef. dankzij hun collega op het werk konden we de queue overslaan. die is bij tradgarden namelijk echt een kilometer lang. we hebben een tijdje gedanst in de zaal waar hun collega draaide, was superfijne muziek, maar ik moest de volgende dag werken en adele had een dagje helsinki erop zitten, dus wij waren wat te moe om erg lang te blijven

mijn sunburn na die zaterdag

jeremiah jae gratis in het scandic hotel

een aantal toffe dingen van de konstfack graduates expositie

een paar snelle previews van ons tripje baltische zee! wordt vervolgt..

dit weekend was er weer een feestje bij konstfack en dat was wel leuk, we waren met een enorme groep mensen: vincent + 4 nederlandse vrienden, teo + 2 italiaanse vrienden, pierre, eef, fede, hugo, en al die andere vrienden van pierre. daarmee hadden we zondag ook een afscheidsetentje want bijna alle vrienden van pierre vertrekken deze week terug naar hun thuisland. heel jammer en veel te vroeg als je het mij vraagt! dit is n groepsfoto van het etentje, gemaakt met een ipad, wist niet dat die zoooo klein waren.. konden we het nog beter met mijn telefoon doen :( maar goed

en last but not least onze oprit die vol staat met roze, paarse, lila en witte bloemen(bomen)! wordt er helemaal gelukkig van.

Geen opmerkingen: