woensdag 23 april 2014

Villa Kakelbont & Housewarming

Ooooohhh ik heb zo ontzettend veel te vertellen en foto's om te posten. Maar dit is al een veel te lange post dus ik hou het even bij de afgelopen week. Na een hoop gedoe met mijn vorige huisbaas (zal de details besparen), zijn Eef en ik gaan samenwonen in een gele villa met ongelofelijk uitzicht net iets onder Stockholm, in het stadsdeel Hagersten. Het verhuizen ging niet al te soepeltjes. We hadden de taxi een beetje enthousiast geboekt dus moesten ineens in 10 minuten mijn kamer leeghalen terwijl nog niet alles was ingepakt. De taxi zat met alleen mijn spullen al vrijwel vol, en ook al was de chauffeur vroeg, hij moest nog 5 minuten na de boekingstijd op ons wachten. Toen hij ons daarna bij Eef naar binnen zag hollen en met nog veel meer spullen terugkomen moest hij gelukkig wel lachen. De spullen pasten er bijna niet bij dus ging ik met 2 van Eef haar koffers met het OV. Was ook nog een drama. 2 overstappen, een chagerijnige buschauffeur en ik zweette me te pletter met die zware dingen (GEEN ROLTRAPPEN?!). Verder had ik het adres van het huis wat we juist niet hadden gekozen ingevuld, dat moest Eef hem dus gaan uitleggen terwijl hij geen Engels sprak. Eindelijk aangekomen in het nieuwe huis kon ik van een wijntje genieten bij het onderstaand uitzicht. Verder wat foto's van het huis, de balkonnen, de veranda, het uitzicht en Teo die zichzelf volgens mij al zonder woorden heeft bekroond tot huiskoning. Zie ook de mooie neushoorn aan de muur. Mijn kamer staat nog niet goed op de foto omdat ik de afgelopen week uit dozen en koffers heb geleefd. Mijn schuifdeuren kast had namelijk geen planken of rails. Dus hebben Teo en ik 2 plankjes in de kast gebouwd en 's avonds eindelijk met Eef naar ikea voor een kledingrek. En een hoofdkussen, want ik sliep al een week plat op mn kop.



Vrijdag gaven we een housewarming maar de weinige vrienden van mij en Eef konden niet of waren in Duitsland (ja we hadden er op dat moment ongeveer 3 haha). Op een vriendin van Eef na, die kwam speciaal vanuit Kopenhagen overgevlogen voor een paasweekendje bij ons! Pleun. Voor de housewarming moesten we superveel boodschappen doen, Pierre mocht met 2 Ikea tassen vol eten en drinken sjouwen. Toen Giulio en Federico binnen kwamen op het feest in hun extravagante outfits besloten Eef, Pleun en ik om ons ook de verkleden. Ik heb namelijk genoeg 90's kleding en Eef had net een nieuwe Mel C jurk (die term had ik zelf bedacht en toen bleek later dat ook in het label Mel C jurk stond :O :O :O). Pleun en Eef mochten beide een paar schoenen van mij lenen en ik heb Eef haar haar heel mooi a la Mel B in knotjes gedaan. Daarna volgde een kleine fotoshoot met Vincent die we ook net een ander overhempie hadden aangedaan. Het stond niet op de planning maar uit de foto's blijkt wel dat ik die avond het besluit had genomen om dit keer een keer op alle foto's te staan. Ik maak normaal gesproken vaak de meeste foto's tijdens uitjes of tripjes en sta daarom vaak niet heel veel op de foto. Dat is nu flink ge-overcompenseerd lijkt mij. Het feest was ontzettend leuk en we hebben leuke mensen ontmoet.

Eef, Pleun en Vincent
Giulio & Federico
Teo en Pierre
Eef, Vincent, Pierre, Teo en ik - de huisgenootjes van Villa Kakelbont
Pleun, Viktor en Eef
Viktor, Giulio en ik
Deze vind ik zelf heel erg grappig. Een poging van een selfie met dansende mensen.
Met Viktor. Hij wilde hier eigenlijk ook wonen maar Eef en ik pikten zijn plek in. Hij is overigens superaardig en was de dancing king van de avond als je het mij vraagt.
Een of andere 'fransman' had de tv van de tafel laten vallen. Op zn pootjes terecht gekomen en doet het nog.
's Ochtends moest ik werken en toen trof ik in de keuken 1 teringzooi en 10 open kastdeurtjes..
Na het werk ging ik met Eef, Pleun en Giulio naar een openlucht rave op het eilandje Langholmen. Een enorm soort park met denk ik in totaal 10 huizen op het eiland. Hier hebben we weer veel erasmus studenten ontmoet.


Zondag en maandag hebben we vooral ge-sightseed. We hebben een boottour gedaan die best wel interessant was, lekker in de zon gezeten (Pleun had haar neus zelfs een beetje verbrand), pizza gegeten in het park en ik had de schoenen van Cheap Monday die Eef vorig jaar al had en heeft kapot gelopen, gevonden in een 2e hands winkel. Maat 40, maar zooltje erin en goan. Nog helemaal mooi en nu 17 euro in plaats van 80. Dus ook al had ik geen geld, moest ik ze wel meenemen. Verder zijn we nog een keer naar Fotografiska geweest. Maandagochtend moest Pleun weg en voelden we ons wel een beetje verdrietig. Maar het is hier al een week superlekker weer en heel zonnig, dus ik voel me op dit moment super!

Geen opmerkingen: