zaterdag 8 maart 2014

Voorstelrondje

Even een voorstelrondje van de personages in mijn avontuurtje. Zodat jullie een beetje weten over wie ik het heb, en ik ze gewoon bij hun naam kan noemen.

BFF/Sister from another mister vanaf nu bekend als: Eef
Eef is mijn lieve maatje uit Rotterdam die ook in Stockholm stage loopt. Elle n'aime pas zuinig doen, haar kleine 'keukentje', geen internet hebben. Elle aime veel geld uitgeven aan eten en drinken en eigenlijk alles zonder na te denken, lekker lang boodschappen doen, l'alcool.

Landlord/roomie vanaf nu bekend als: Karin
Karin is een gepensioneerde Zweedse vrouw die houdt van dans en kunst. Ze woont in een appartement midden in SoFo uit de jaren '30 ontworpen door een architect van wie ik de naam nog steeds niet weet. Ik huur van haar een kamertje. Elle n'aime pas de plannen van de Zweedse overheid om bij Slussen 1 rechte brug te maken, schoenen aanhouden binnenshuis, vlees in haar koelkast. Elle aime de deksel van de toilet op de pot want dat staat zo gezellig, kijken naar politieke(?) programma's op haar laptop, sfeervolle lampen.

Stagebegeleidster/CEO Patouf vanaf nu bekend als: Anna
Anna is de oprichtster en ontwerpster van mijn stagebedrijf. Ze runt alles in haar eentje, en heeft zelfs nog een tijdje een fulltime baan gehad naast haar eigen label. Ze is 32 maar lijkt 25 en draagt alleen kleding van haar eigen merk. Waarschijnlijk doet ze dat uit noodzaak, maar ik vind de kleding haar het beste staan. Elle n'aime pas mensen die in haar kantoor naar binnen gluren of zomaar naar binnenlopen, haar haar laten knippen in een kapsalon, spotify met reclames. Elle aime 90's hitjes, stoffen die te duur zijn voor haar collecties, zomer in Stockholm.

PR agent van mijn stage vanaf nu bekend als: Travis
Travis is de agent van Anna en heeft sinds kort zijn eigen agentschap waarmee hij een aantal labels vertegenwoordigd. Hij komt uit New York maar is naar Stockholm verhuisd voor zijn vriend. Hij komt vanaf april full time in het kantoortje naast dat van Anna werken en wil mij ook wel wat dingen leren. Il n'aime pas zijn vloeiende Zweeds gebruiken aangezien hij nog geen persoonlijkheid in het Zweeds heeft gevonden. Il aime zijn gestoorde kleine straathondje uit LA dat zich meer gedraagd als een circus aapje meebrengen naar kantoor, rare Zweedse snoepjes.

Geen opmerkingen: