maandag 17 maart 2014

Lulblog #2

Afgelopen week heb ik op stage veel dingen opgehaald en weggebracht, dus was vaak lekker even weg. Verder ben ik bezig geweest met het maken van rokjes en een jurkje. Die horen bij die tops waar ik daarvoor mee was bezig geweest. Ik heb ook nog een stylist van de Elle ontmoet omdat ik haar wat kleding mee moest geven. En ik ben deze week door verassend veel vreemden aangesproken, 2 goede doelen, een journaliste en nog iemand geloof ik, maar dat ben ik even vergeten. Helaas zorgt dat niet gelijk voor een hechte vriendschap haha. Mijn vriend de zon heeft me/ons deze week wel meerdere malen verheugd met z'n komst. Het was superlekker weer, terwijl ik dit nu type met een besneeuwd Stockholm als achtergrond. Ik heb geen zin om mijn foto's te bewerken dus het is allemaal een beetje grauwe telefoonkwaliteit. Maar ja.


Ik had begin vorige week, maandag denk ik, mie met kastanje champignons gemaakt. Beetje een specifieke smaak dus gelukkig kwam Eef mee eten toen ik dat voor de tweede keer at. Hoewel toen die smaak ook wel wat meer genuanceerd was geworden. Die avond had ik de wasruimte in de flat geboekt, Eef heeft dus even gezellig met mij een wasje of 2 gedraaid. Lekker burgerlijk. Verder heb ik maandag geskyped met Wes en gister ook even met Shus. Ook nog met mijn ouders om een vluchtje naar huis te boeken. 24-29 april ben ik dus weer even in Nederland.


Nou verder was ik van donderdag tot en met vandaag vrij, omdat Anna haar vriendje in London ging bezoeken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal niet zoveel gedaan heb. De eerste twee dagen heb ik vooral week gewinkeld-(bijna)-zonder-iets-te-kopen. Erg knap van mezelf. Heb nog wat foto's van toffe winkels maar die post ik later wel in het begin van mn stockholm guide! Vrijdagavond ging ik met Eef en haar collega Adele uit Berlijn uit eten. We eindigden bij Vapiano, die hier natuurlijk eigenlijk net niet zo goedkoop is als in Nederland. Daarna mochten we bij Adele thuis een glaasje wodka tonic komen drinken. Zaterdag hebben Eef en ik bij een leuk ieniemienie cafeetje bij mij om de hoek geluncht. Daarna voor Eef op zoek gegaan naar een tas en 's avonds bij Adele wijn uit een plastic fles gedronken. Adele heeft een beeldwoordenboek van Duits naar Zweeds. Wij vonden het Duits nog vermakelijker dan het Zweeds.


Gistermiddag zijn Eef en ik gaan zwemmen. Tot onze grote verbazing waren er geen kleedhokjes, maar alleen zo'n groot hok waar ouders met kinderen altijd in gaan. Er liepen daarom ook veel naakte vrouwen rond. Eef had haar bikini al aan onder haar kleding, ik ging maar in de wc want was hier niet op voorbereid. In het zwembad zelf stonden meerdere borden met simma i cirkel, zwem een rondje, maar daar hielden een aantal vervelende ventjes zich niet aan. Die trokken geen hele baantjes maar sneden iedereen af wanneer ze wilden om rare geometrische vormen te zwemmen. Toen we er klaar mee waren kwam beboste nudisten trotseren part 2. Een vrouw kreeg er zelfs maar geen genoeg van om naakt rond te lopen. Ze heeft n half uur in haar nakie voor de spiegel aan haar haar gezeten en lekker crempjes op gesmeerd. Ik vond het zelf allemaal nogal ongemakkelijk. Terwijl wij bij de mode afdeling vaak genoeg in ons ondergoed of met blote tietjens rond (moeten) lopen. Maar misschien zijn dat meer strak vormgegeven lijven onder elkaar. Ik weet het niet, maar vond het nogal een experience. We hadden beide niet echt goed geluncht dus hebben een chocolade cheesecake gegeten bij het cafetje op gamla stan waar die barman zulke rare foto's van ons had gemaakt. Een rib uit mn lijf, 59 kronen voor een stukje taart. Stond geen prijs bij natuurlijk. Maar ja het was wel lekker.

Vandaag heeft een student bij Toni & Guy mijn haar geknipt. Gratis. Waar je normaal in die kapsalon tussen de 500 en 1000 kronen betaald. Zat ik dan als studentje lekker skeer te wezen. Maar ben wel erg blij met mijn haar! Zie hieronder. Verder heeft het dus gesneeuwd en heb ik zin om lekker in mijn stoel te zitten internetten, filmpje te kijken en straks misschien even wat tekenen. Moet ook gebeuren. Nou, volgens mij was dit een vrij onsamenhangen verhaal, maar dit was wel mijn week. Hej do!

Geen opmerkingen: