maandag 10 maart 2014

everything we touch it turns turns to gold, so never ever let go

Ik vind het nog geen tijd voor een tweede instagram diary ook al heb ik al genoeg bewerkte fotootjes. Word anders ook een beetje saai lijkt mij. Dus dan maar een praat+fotos blogje. Want dit weekend hebben Eef en ik genoeg gedaan. Vrijdagavond ging ik bij Eef eten want ik had geen zin om te koken en toen hebben we de laatste goedkope fles wijn uit Nederland aangebroken. Vervolgens op zoek gegaan naar een tentje om heen te gaan en we moesten uit een hele hoop dingen kiezen. Uiteindelijk hebben we best een goede keuze gemaakt vind ik, namelijk Pet Sounds Bar. Het is een redelijk kleine bar met 2 verdiepinkjes, opgericht door de eigenaars van de muziekwinkel Pet Sounds. De muziek was dus superfijn en goed. Helaas werd er wel weinig gedanst, maar we waren ook vrij vroeg, en ook weer vroeg weggegaan. Op weg naar huis ben ik, hoe nuchter ik ook was, per ongeluk in het verkeerde portiek beland. Gek genoeg ging de deur gewoon open met mijn sleutel maar op verdieping vijf bij mijn deur stond ineens een andere naam. Ik ben denk ik een stuk of 8 keer 6 verdiepingen op en neer gelopen en dacht dat ik gek werd. Na een kwartier bedacht ik me dat er een hele kleine vreemde kans was dat ik in het verkeerde huis was binnen gekomen. Bleek waar te zijn, ik zat 2 huizen verder. Echt een hele vreemde en verwarrende ervaring, het was echt identiek aan mijn gebouw.


Zaterdag moest/ging ik even helpen bij de tweede open huis dag bij mijn stage. Was super gezellig, er waren wat meer klanten en ook vrienden en familie van Anna langs gekomen. Terwijl ik helemaal in mijn eigen wereldje een topje in maat 34, 36 en 38 zat te maken, vroeg Anna ineens 'Would you like a glass of wine?' - die zag ik niet aankomen en daarom verstond ik er ook niet veel van. Mijn reactie was 'WHAT?' dus Anna en haar vriendin Sarah begonnen te lachen. Maar ik praat helaas sneller dan ik denk. Het was geen strikvraag of wat dan ook en daarom zat ik daarna in het zonnetje met een wijntje te werken. Best een fijn middagje.

Zondag zijn Eef en ik na weer een lunch bij Cafe String, naar het Tempo documentaire film festival geweest. We hebben een film over Ai Wei Wei gezien in de tijd dat hij voorwaardelijk vrij was. Super interessant, echt een aanrader. In de bioscoop die bij mij om de hoek zit vonden we dit hilarische beeld van een soort dwergenvrouwtje/zeemeermin dat iets berijdt terwijl ze water over zich heen gooit uit vissen. Vond ik wel fotowaardig. Verder vonden we mijn droombank die past bij de stoel die ik in de week hier met Wes al had gevonden (zie ook hieronder). Zo fluffy, hoe kan ik daar zonder leven? Het was echt superlekker weer, dus Eef en ik hebben nog even een fotosessie gehouden in de zon om te bewijzen dat ook wij zonder jas konden in het 'koude' Zweden. Daarna zijn we nog wat boodschapjes gaan doen bij H&M (home) en de bodyshop, maar na die twee winkels was het alweer sluitingstijd. Heb een leuk dekbedsetje gekocht en 2 koperen kaarshoudertjes, en bij de bodyshop was het 3 voor 2. Daarna zijn we naar Gamla Stan gegaan om naar een gallerie te gaan waar een tekening van Karin in hangt, maar die was al dicht. Dan maar een biertje gedronken en vervolgens bij Eef gaan eten omdat ik geen zin had om te koken. En Eef had vorige week per ongeluk een kilo couscous gemaakt. Dus was het een beetje zat.

stoel van bolia van vorige keer
WHUUTT??
uit het raam zie je een cruise ship vertrekken
vreemde manier van foto's maken maar het ziet er wel grappig uit

en mijn aankoopjes van H&M home, het blauwige dekbed en een van de 2 koperen vaasjes. het andere dekbed is van ikea

Geen opmerkingen: